Zmiana diety na jesień

Zmiana diety na jesień

24 października 2021 0 przez admin

Okres jesienny to początek chorób. Dzieci idą do żłobków, klubików, przedszkoli czy szkół. Oprócz zwykłych przeziębień wciąż łapią nowe choróbska. Wychodząc z jednej choroby szybko osłabiony organizm łapie kolejne. Ile takim maluchom można podawać medykamentów? Popytałam i poprzypominałam z dzieciństwa o domowych metodach na przeziębienie, bóle i wzmocnienie odporności. Podstawą jest oczywiście dieta.

1. Odrzuciłam z menu mąkę pszenną i porę. Oba produkty zaśluzowują organizm i powodują namnażanie się bakterii. Mąka pszenna w większości jest modyfikowana, czego organizmy dzieci nie trawią.

Wprowadziłam własny chleb na zakwasie. Kto nie ma chęci piec, powinien rozejrzeć się za dobrą, najlepiej rodzinną piekarnią, gdzie wypiekają chleb np. orkiszowy na swoim zakwasie naturalnym. Podkreślam naturalnym, bo inne są samą chemią, której nie chcemy.

2. Wprowadziłam dietę jaglaną.

Tylko kasza jaglana i gryczana są niezwykle zdrowymi kaszami. Kasza jaglana jest bombą witaminową, odśluzowuje organizm, działa antybakteryjne. Świetna na katar i przeziębienie. Więcej o tych kaszach poczytajcie w Internecie. Kaszę jaglaną dodaję gdzie popadnie. Do zup, kotletów, zamiast ziemniaków z sosem, jako kaszką z mlekiem. Można ją kupić w różnych wersjach. Tradycyjne ziarno, płatki lub zmielony instant czeskiej firmy Natural. Jest lekko kłopotliwym produktem, ponieważ wymaga wielokrotnego płukania i kilkugodzinnego moczenie przed ugotowaniem. Z tej kaszy można kupić lub zrobić mleko jaglane nazywane też napojem.

3. Buraki

Buraki mają tak wiele właściwości odżywczych, że sportowcy używają ich jako legalnego dopingu. Podczas chorób serwuję barszcz z czosnkiem, surówkę z buraczków z cebulą, sok wyciskany i syrop.

Syrop z buraków jest bezpieczniejszy dla malutkich dzieci niż syrop z cebuli, nie można go przedawkować, ale o tym niżej.

Przepis na syrop
z buraka.
Aby zrobić syrop, należy obrać buraka i wydrążyć w nim dziurę. Do środka wsypujemy cukier. Tak przygotowanego buraczka wstawiamy do proporcjonalnego naczynia i odstawiamy w temperaturze pokojowej. Burak puści sok, który sam wyleje się do naczynia.

4. Cebulowate, czyli czosnek i cebula. Są naturalnymi antybiotykami, ale w zbyt dużej dawce mogą obciążyć wątrobę maluszka. Czosnek dodajemy do gotowanych pulpetów i podobnych dań. Cebulę do kanapek, surówek itd.

Syrop z cebuli jest chyba najstarszym sposobem na kaszel.

Przepis na syrop z cebuli.
Kroimy drobniutko cebule a kolejne warstwy zasypujemy cukrem. Talerz ustawiamy na parapecie pod kątem, aby sok mógł spłynąć. Niektórzy robią syrop w słoiku, aby nie prześmierdł dom. Tym sposobem zabieramy możliwość naturalnych inhalacji.

Dla dużych dzieciaków i dorosłych polecam napar z czosnku.

Przepis na napar z czosnku.

Trzy zmiażdżone ząbki czosnku gotujemy w szklance wody przez trzy minuty. Smród przez ten czas jest okropny. Polecam zamknąć drzwi od kuchni, otworzyć okno i włączyć na max pochłaniacz. Przygotowaną miksturę popijamy przez cały dzień malutkimi łyczkami. Od naparu nie śmierdzi się jak od surowego czosnku.

5. Natka pietruszki. Ma mnóstwo witaminy C, dużo więcej od cytryny. Dodajemy ją wszędzie gdzie można. Jest przyprawą, która pasuje do każdego mięsa i ryb.

6. Zioła.

Pijemy herbatę z rumianku i szałwii. Do ciepłego naparu dodajemy miód i cytrynę.

U starszych dzieci i dorosłych polecam płukanki na godło z szałwii.

7. Miód dodajemy do kaszek i herbaty dla dzieci powyżej 1 roku życia. Ma właściwości odtruwające, regeneracyjne, wzmagające apetyt, reguluje sprawy jelitowe, zapobiega wymiotom. Na dzieci działa nasennie i uspokajająco. Zalecane jest picie miodu z wodą od razu po wstaniu.

Przepis na miód z wodą.
Na wieczór szykujemy szklankę zimnej przegotowanej bądź źródlanej wody. Do środka wsadzamy łyżkę z miodem. Nie mieszamy. Rano wodę z rozpuszczonym miodem mieszamy i wypijamy. Można dodatkowo wycisnąć sok z połowy cytryny.

Dzieciom możemy zrobić kaszkę na jej podstawie, ale mocno nie podgrzewamy, bo straci swoje wartości.
8. Malinki. Latem postarajmy się zrobić jak najwięcej konfitur. Podczas przeziębienia maluszkom róbmy kaszki z mailami oraz podawajmy maliny do picia.
9. Oleje, tran, ryby. Dostarczane witaminy nie wchłoną się bez olejów. Możemy je dostarczyć w rybach, oliwach lub w suplementach diety np. popularnym Möller’s Baby Tran Norweski dla dzieci i kobiet ciężarnych oraz karmiących. Dodatkowo wzbogacimy dietę o kolejne witaminy.
10. Codzienne dodatki, czyli ogórki kiszone, kapusta kiszona, owoce i warzywa11. Herbata z bursztynu.
12. Imbir.
13. Sok z czarnego bzu.
14. Ząbkowanie – czy zawsze i wszędzie tylko Ibum i Dentinox N?

Zanim zaserwujemy dziecku dawkę medykamentów, spróbujmy naturalnych sposobów np. żelowy gryzak z lodówki, mrożony banan, mrożone przetarte owoce na patyku (formy można kupić np. w Ikea ).

Odpowiednia dieta ochroni dziecko przed wchłanianiem wszelakich chorób i pozwoli na szybsze wyzdrowienie. Kiedy zaobserwujecie początek infekcji, zastosujcie maksymalną ilość sposobów naturalnych. Często szybki atak zahamuje jej rozwój, dziecko przechodzi chorobę krócej i lżej a tym samym zażywa mniej medykamentów. Jeśli choroba już postąpiła głębiej, oczywiście trzeba podać lekarstwa medyczne, ale równolegle podtrzymujcie dietę. Po ustąpieniu objawów organizm nadal jest osłabiony i bez odpowiedniej ochrony szybko wpadnie w spiralę zachorowań. Okres od sierpnia do mrozów możemy traktować jako stan szczególny i postarać się ze wzmożonymi siłami o budowanie odporności u maluszka.
A jakie Wy znacie metody na przeziębienie, odporność i bóle?