Jak dbać o słuch będąc muzykiem?

Jak dbać o słuch będąc muzykiem?

6 października 2021 0 przez admin

Muzycy, którzy ciężko pracują wielokrotnie zmuszeni są do nieregularnego czasu pracy. Często jest to praca do późnych godzin wieczornych i w obszarach o nieco innym ryzyku w porównaniu z wieloma innymi zawodami. Ten post nie ma na pewno zastąpić zasięgnięcia porady lekarza, jeśli masz problem, który wymaga profesjonalnej diagnozy i leczenia. Znajdziesz tutaj za to podstawowe i rozsądne rady, które łatwo można zaniedbać w okresach dużego obciążenia pracą i stresem, gdy tworzysz album lub muzykujesz w inny sposób.

Chroń słuch

Jednym z najważniejszych darów dla muzyka jest ich słuch. Uszy są wrażliwe i dobrym pomysłem jest chronić słuch. Każdy kraj posiada zbiór wytycznych, które zapewniają bezpieczne wartości poziomu ciśnienia akustycznego i czasu ekspozycji. Czego nie trudno się domyślić głośne dźwięki nie są zalecane. Spróbuj radzić sobie z byciem narażonym na zbyt głośnymi poziomami dźwięku i podejmij kroki w celu ich zmniejszenia i zminimalizowania. Twoja kariera opiera się na długowieczności uszu i słuchu, więc używaj zatyczek do uszu, aby chronić je przed nadmiernym (poziomem natężenia dźwięku) SPL w miarę możliwości.

Wiemy, że wiele z tego postu mogą nie być bardzo rock and roll’owe, ale na pewno warte rozważenia w dłuższej perspektywie, jeśli opierasz swoja karierę na muzyce. Obecnie można dostać zatyczki do uszu dostosowane specjalnie dla muzyków. Znajdziesz je również w naszej ofercie. Są małe, niewidoczne, komfortowe, a co najważniejsze bardzo pomocne.

Zachowaj ostrożność podczas podnoszenia

Czy wiesz, że jest właściwy i niewłaściwy sposób podnoszenia ciężkich przedmiotów? Robiąc to w niewłaściwy sposób możesz szybko nabawić się problemów z plecami i kręgosłupem w krótkim czasie. Combo dźwiganie stosu gitar, zestawów perkusyjnych i masy innych rzeczy niezauważalnie sprawia, że niesiesz nawet do 20 kg! Po podniesieniu całego ekwipunku najbardziej na urazy narażone są plecy. W zasadzie to bezpieczniejsze jest podnoszenie ciężkich przedmiotów bezpośrednio z ziemi, utrzymując plecy proste i zgięte kolana. Jeśli coś jest dla Ciebie zbyt ciężkie nie czuj się jak mięczak, tylko po prostu powiedz do innego członka zespołu, w którym grasz: „Ej, Stary weźmiesz to ze mną…” albo „Możesz mi pomóc?” Lepiej dmuchać na zimne.

Witaminy

Istnieją dwa obozy z opinii w tej sprawie. Świeże owoce i warzywa czy wygodne tabletki? Nie opowiadamy się po żadnej stronie, bo każda ma swoje argumenty za i przeciw. Teraz, zamiast listy wyników witamin każdego rodzaju zaproponujemy kilka, które uważamy, że będą najbardziej korzystne dla muzyków.

Olej z ryb (omega 3) – znany, aby chronić stawy, więc jeśli chcesz, cieszyć się dobrą sprawnością na scenie przez długie lata lepiej byś utrzymał je jako muzyk w dobrej kondycji. No, chyba, że zamierzasz wjeżdżać na Harleyu na scenę jak Frontman Judas Priest Rob Halford… Jak widać, po tym przykładzie śpiew się jakoś obroni, co dla pozostałych muzyków może być krytyczne w przypadku braku możliwości gry na instrumencie .
Witamina C – szczególnie ważna, gdy gracie na zewnątrz, a znowu pada… Nie chcesz złapać żadnej nawet najdrobniejszej infekcji, bo znasz swój organizm i wiesz, że Cię to położy na dobry tydzień w łóżku? Pamiętaj codziennie o witaminie C, a wszystko na pewno będzie dobrze!
Luteina – to suplement który pomaga chronić siatkówkę oka. Muzycy często pracują w słabym oświetleniu, czy to na scenie lub w studio patrząc na monitor komputera przez wiele godzin. Na scenie dodatkowo często w połączeniu z ostrym oświetleniem. Dlatego dbaj o wzrok! Koniecznie!
Witamina D – Na półkuli północnej niedobór witaminy D jest bardzo powszechny.

Zwłaszcza pod koniec zimy, kiedy jest spotęgowany przez pracę w domu i brak światła słonecznego. To bardzo ważna witamina, która ma korzystny wpływ na system nerwowy i mięśniowy. Zwiększa masę mięśniową i siłę mięśni. Codzienne witaminy w dowolnej postaci są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich muzyków, którzy mają dość ubogą „fast food’ową dietę” i jedzą nieregularnie, często w pośpiechu lub trasie.

Woda vs. sprawność umysłowa i fizyczna
Powiedziane jest, że odwodnienie może zmniejszyć wydolność fizyczną i psychiczną. Dlatego też, nie zapominaj zabierać butelkę wody gdziekolwiek jesteś i się nawadniać. Dorosłemu zaleca się pić ok. 2 litrów wody w ciągu dnia, aby utrzymać maksymalną wydajność fizyczną i psychiczną. Przydatne?

Sen robi różnicę

Każdy ie, że pozbawienie snu może mieć duży wpływ na nastrój i ogólne samopoczucie. Oczywiście muzycy, grając często do późna w nocy czy to na koncertach czy w w studio snu mają mniej niż przeciętni ludzie. Dobrze jest przespać 6-8 godzin w ciągu doby. Odpoczynek jest ważny dla psychicznego i fizycznego samopoczucia. Wyspany/ wypoczęty muzyk możą być bardziej kreatywny i mieć więcej energii, której tworzenie i wykonywanie muzyki wymaga.